Damion.reismee.nl

Lissabon

In de bus naar Faro zat er een vrouw uit Estland naast me, die ook op zoek was naar een hostel in Faro. Vervolgens hebben we in Faro en ook in Lissabon een aantal dagen samen opgetrokken, wat erg gezellig was. Afgelopen zondag heeft ze het vliegtuig terug naar Estland gepakt en ben ik naar een ander en goedkoper hostel in Lissabon gegaan. In dat hostel verblijf ik nog steeds. De mensen zijn er bijzonder vriendelijk en ik deel een luxe 10 persoonskamer met slechts een andere gast! Lissabon bevalt dus erg goed, al was dat aanvankelijk niet echt het geval. Toen we de bus van Faro naar Lissabon namen, wat ongeveer 3,5 uur duurde, regende het de hele weg. Het weer in Lissabon was overigens wel iets beter dan in Faro, maar heel veel minder dan in Sevilla. De stad zelf is echter bijzonder gezellig. Ik heb besloten om dit keer niet alle toeristische topattracties af te gaan, maargewoon lekker te genieten van de sfeer van de stad. Uitgaan is namelijk ontzettend goed mogelijk en met name in de weekends wemelt het in de steegjes van de vele mensen. Ook doordeweeks is uitgaan prima te doen, zoals gisteren. Voor het eerst ben ik alleen uitgegaan en ook dan ontmoet je heel makkelijk nieuwe mensen. Dit keer ontmoette ik in een nachtclub mensen uit Portugal. Erg toffe mensen. Zo tof dat ik om 7 uur ´s ochtends een keer in mijn bed lag en vandaag ongeveer rond half 5 eruit ben gekomen. Gaat nog wat worden volgend jaar met het opstaan in de ochtenden!! Overdag loop ik vooral de straatjes door of pak ik een boek en ga ik in het zonnetje, als dat bij toeval een keer schijnt, lekker zitten lezen. In een boekwinkel heb ik Gulliver´s travels gekocht, wat een vermakelijk en politiek satirisch boekje is, geschreven als kinderboek. Als het weer minder is zit ik regelmatig hier achter de computer in de gemeenschappelijke ruimte of maak ik een praatje met de mensen hier. Ik had niet verwacht dat ik het hier zo goed naar mijn zin zou hebben, ondanks het slechte weer. Ik had het plan om naar Barcelona te liften, maar ben er achter gekomen dat je Madrid dan kruist, dus dan zou het zonde zijn om daar niet ook een paar dagen heen te gaan en daarna door te gaan naar Barcelona. Ik weet nog niet precies wanneer ik naar Madrid vertrek, maar ik verwacht overmorgen.

Groetjes,

Damion

Reacties

Reacties

helma verviers

ha damion,
ik vind het zo leuk dat je hele verhalen over je reis schrijft, zodat we mee kunnen genieten! je beleeft wel een hoop zeg en zo leuk dat je steeds gezellige kontakten hebt met andere reizigers.
Maar nu ik je laatste verhaal lees, valt het me op dat je vooral 's nachts aktief bent. Is het een idee om helemaal géén hostel te nemen, maar uit te gaan en dan in een parkje overdag te snurken???? Scheelt weer in de kosten!! Nou, geniet nog even van Lissabon en dan weer verder, madrid, barcelona enz. heel veel plezier, helma

pap

hoi hoi,
zo te lezen ben je op weg fulltime cultuurbarbaar te worden ;) Je hebt pech met t weer, extra goed van je dat je kiest voor n vast dak boven je hoofd, dus houden zo!Kreperen kan altijd nog ;)
Zag dat t weer in Madrid niet veel beter is, dus als je 'gek' wil doen met goedkope vlucht: Athene 30gr.
Ben benieuwd naar foto's van Lissabon, vooral de sfeerbeelden die je beschrijft.
Knap van je dat je t vertier ook op eigen houtje zoekt;denk dat dat in Madrid niet nodig is (als je niet wilt).
Nog bedankt voor je mail over F. Colours, t is gelukkig (voor jou) 20/9, na FK (17/9) en Anima Mundi (19/9).
Morgen d-day voor PSV, hoor je wel.

Liefs pap en een aai van Waaf en Urno

oma en opa

Lieve Damion,
Morgen gaan we midweek naar Zeewolde tgv verjaardag tante Anneke. We zijn met de zussen en hopen op een heel gezellige week.
Wij merken dat je het goed maakt en volop geniet. Daar zijn we erg blij mee. Dus houden zo! En straks weer veilig doorreizen en uiteindelijk thuiskomen.
De groeten aan Madrid en Sinterklaas.

Veel liefs
opa en oma

Jaap Hengeveld

Hoi Damion. wellicht kun je eerst nog salamanca aandoen voordat je naar Madrid gaat. Salamanca is een echte studentenstad met ook cursussen Spaans voor buitenlandse studenten. Schijnt erg mooi te zijn met veel oude romeinse en middeleeuwse bezienswaardigheden. Het grote publiek komt er niet snel en schijnt wel gezellig en goedkoop te zijn. Geniet er lekker van en vermaak jezelf.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!