Damion.reismee.nl

Madrid

Een aantal dagen geleden ben ik in Madrid gearriveerd. Per bus. Ik had het idee om te gaan liften, maar omdat het in Lissabon regende was dat geen optie. Vervolgens heb ik de nachtbust gepakt, maar was ik zo slim om te vergeten dat het wel eens handig kon zijn om een hostel te hebben in Madrid. Ik kwam om 6 uur ´s ochtends in Madrid aan en heb ongeveer 2 uur gezocht naar een goedkoop hostel in het centrum of tenminste een computer met internet. De mensen in Madrid vonden de Engelse termen 'computer' en 'internet' net iets te hoog gegrepen, waardoor dat niet echt een succes was. Vervolgens heb ik, heldhaftig als ik ben, mijn lieve oude moedertje gebeld en gevraagd of ze een hostel kon vinden op internet. Nou, toen ik eenmaal een adres had, was ik in no-time bij het hostel. Het hostel ligt midden in het centrum van Madrid. Op zich een prima hostel, alleen zijn ze zo achterlijk om te denken dat 32 graden niet warm genoeg is om te overwegen de airconditioning aan te zetten. Ofwel `s nachts is het HEET in een kamer met 9 andere mensen. Natuurlijk klaag ik verder niet over het weer want dat is echt geweldig. Heel veel zon, heel heet; perfect dus. De stad Madrid sprak me aanvankelijk niet zo aan, maar na een paar dagen heb ik een enorm park gevonden en dat is echt heerlijk om te verblijven. Verder kan je merken dat het wel echt een hoofdstad is natuurlijk. De afgelopen dagen is er veel te doen geweest. Zo zag ik de Europa League-huldiging. Was helaas weer even wennen om een club met rood-wit gestreepte shirts op het stadhuisplein gehuldigd te zien worden. Verder is het tennistoernooi, de Madrid open, hier nu bezig, met alle bekende tennissers. Er zijn grote protesten geweest in het centrum, heel dicht bij het hostel. Oh en binnenkort komen er proletarische artiesten als Rihanna etc en fatsoenlijke muzikanten zoals de bands Metallica, Slayer en coldplay. Tegen de tijd dat die bands hier zijn, zit ik helaas al in Barcelona, maar misschien dat ik wel tussendoor even terugkom. In het hostel heb ik veel mensne uit Canada en de Verenigde Staten ontmoet. Ook een engelsman, waarmee ik vanavond misschien naar Real Madrid ga. Ik heb de dagen overdag vooral doorgebracht met lekker door de stad slenteren en in de zon liggen, wat me meer dan uitstekend bevalt. Van de stad zelf had ik wel wat meer verwacht. Madrid is een mooie stad, maar het ademt niet veel sfeer uit. Ik kijk daarom ook erg uit naar Barcelona. De reden waarom ik uiteindelijk toch nog zo lang in Madrid ben gebleven is met name het weer en dat ik veel leuke mensen heb ontmoet. Morgen pak ik de bus naar Barcelona!

Groetjes,

Damion

Reacties

Reacties

Carina

Hoi Damion,

Morgen kan 'de helpdesk' je tot 11u niet helpen! Misschien handig om nu wel vast wat hostell of camping adresjes op te zoeken en mee te nemen?!
Geniet van de reis en van Barcelona natuurlijk, ik heb nog leuke stadswandelingen van Barcelona, ik zal ze je wel (scannen en) mailen.

liefs, je lieve (jonge) moedertje!

Bob

Zo heel veel liften doe je volgens mij niet he? :-P Jammer van Madrid dat het wat tegenvalt, maar Barcelona zal je vast wel boeien :-P Vergeet vooral niet de La Boqueria op La Rambla te bezoeken! De bekendste en beroemdste markt van Barcelona. Als het goed is, kun je er zelfs dieren kopen als eendenkuikens, etc. Ik hoor het wel van je ;-)

Groetjes,

Aleksandra

Nu niet verslapen voor het uitchecken hè!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!