Damion.reismee.nl

Faro en Sevilla

Sevilla is de warmste stad van Europa. Dat was te merken.
De afgelopen dagen dat ik er was is de temperatuur ´s nachts niet onder de 16 graden geweest en overdag liep het zelfs op tot 33º!! Heerlijk weer dus. Sevilla is ook een bijzonder gezellige stad. De sfeer die er heerst is erg aangenaam en de mensen zijn er zelfs voor Spaanse begrippen buitengewoon vriendelijk. Toen ik aankwam had ik een hostel opgezocht, maar daar aangekomen bleek de prijs voor een nacht in plaats van 10 euro maar liefst 20 euro te zijn. Dat heb ik een nacht gedaan en daarna ben ik doorgegaan naar een ander hostel. Het hostel werd gerund door Argentijnse mensen en de sfeer was er ontzettend gaaf. Heel erg relaxt, geen gedoe met uitchecktijden, geen enkel probleem als er wat geprint moest worden en iedereen werd betrokken bij bijvoorbeeld het belangrijkere werk, zoals uitgaan! De eerste avond ben ik uitgeweest met een Duits meisje dat in Portugal studeert en een weekendje weg was naar Sevilla. We zaten in een cafe tijdens het einde van Barça-Real en aangezien de mensen in het cafe voor Real waren, waren zij in een uitstekend humeur. We werden dan ook uitgenodigd om mee te gaan naar een vrijgezellenfeest van een vriend van ze. Erg gezellig!! De volgende dag ben ik uitgeweest met de mensen van het hostel. Ook dit was bijzonder leuk. Overdag heb ik beetje bij beetje de stad verkend en genoten van de zon en de rivier die dwars door de stad stroomt. In Sevilla staat ook een van de grootste Kathedralen ter wereld, een ontzettend indrukwekkend bouwwerk. Ik had echter geen zin om een uur in de rij te staan om een kerk te bezoeken, dus heb ik het bouwwerk slechts van buitenaf bezichtigd! Na een aantal dagen genieten van de warmte besloot ik gistermorgen om de bus te pakken naar Cadiz. Een wat minder bekende, doch zeer mooie stad naar ik heb vernomen van de mensen van het vrijgezellenfeest. Aangezien het nogal onduidelijk is welke bus je op welk station moet pakken stond ik bij het verkeerde busstation, waardoor ik de bus niet meer kon halen. Ik had geen zin om op zoek te gaan naar een ander busstation, dus heb ik besloten om de bus naar Faro in Zuid-Portugal te nemen. Op internet had ik al gezien dat Faro een prachtige stad moest zijn en dat met name de stranden geweldig waren. Het is even wennen aan het idee dat de stranden niet half zo mooi zijn met 18 graden en regen! Ik heb afgelopen nacht in een hotel geslapen, erg voordelig voor 15 euro, en vanavond ga ik mijn tent ergens in Faro opzetten. Morgenochtend om 11 uur pak ik de bus naar Lissabon, omdat ik het hier wel heb gehad in Faro!

Groetjes,

Damion

Reacties

Reacties

rikG

fak jouw met je 33 graden, hier regent het en waait het over 9000 km/uur. kzou zeggen maak er wat moois van maar daar ben je al druk mee bezig dus 't komt allemaal goed

-G

pap

Hi Daamp, je hebt n hoop gedaan, beleefd en gereisd de afgelopen dagen zo te lezen. Gelijk heb je dat je morgen naar Lissabon vertrekt (zeker met dit weer). Is dat een lange reis? Benieuwd naar je eerste tent-overnachting-ervaring. Hey, je gaat met n Duitse op stap en meteen schakelt Bayern Real uit.
Leuk dat je DE muziek bijhoudt en Asia zag (niemand wist het). Face to the Bridge wel lekker nummer, associeer t nu tuurlijk met jou.

Nou, ik wens je voor straks goodnight en morgen n goede reis. Take care, liefs, pap

Damion

Het weer bleek na de ochtend plotseling een stuk beter te worden. We hebben een epische toch (16km!!!!) gelopen naar het strand. Midden in de zon met ik schat plotseling 25 graden. Lekker weertje dus. Jammer dat ik mijn zwembroek in mijn tas had laten zitten, anders had ik ook nog even kunnen zwemmen. Nu is zonnen op een strand tussen de zee en de rivierdelta in ook niet echt een ramp... Morgen Lissabon, duurt iets van 3 of 4 uur met de bus dus dat is prima te doen

pap, opa, oma

Hoi Damion,

Exact 5 years ago 'het is gebeurd' ook op een zondag toen de 29e dus...

Het was en is fijn behalve via internet, juist ook af en toe je stem te horen.
Wat zijn je plannen op dit moment en gaat het met jou nog allemaal naar wens daar? Benieuwd naar je nieuwe reisverhaal en belevenissen.

Zorg goed voor jezelf en geniet er maar volop van deze vrije maanden. We denken elke dag aan je!

Veel groetjes en liefs van opa, oma en pap

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!