Damion.reismee.nl

Granada

Eergisteren ben ik in Granada gearriveerd met de bus. Het weer was niet echt denderend en gisteren was het zelfs zo slecht dat ik op mijn kamer een boek ben gaan lezen.
Na een tijdje knapte het weer op en ben ik samen met mijn Argentijnse kamergenote de stad verder gaan verkennen, nadat ik ´s ochtends al even had rondgesjouwd. Nou leuke stad, gezellige winkeltjes en je kan er ´s avonds ook prima uitgaan. Dat dacht ik gisteren dus.
Vandaag echter scheen de zon in Granada en zijn we vroeg opgestaand om naar de beroemde Alhambra te gaan. Het weer was dit keer geweldig; 23 graden met zon en geen wind. Perfect dus.

Granada is een stad met ontzettend veel kleine steegjes, en hoge huizen met veel verschillende kleuren, waardoor de stad er totaal anders uitziet met zonnig weer. De kleuren komen tot leven, de mensen zijn op straat te vinden, er hangt een geweldige sfeer en alleen al het lopen over de straten is genieten. Niks kan je echter voorbereiden op de overweldigende Alhambra. Voor de mensen die niet weten wat het is, google maar even. We zijn van 9 uur ´s ochtends tot 3 uur ´s middags zoet geweest met het bezoeken van het paleis en alle tuinen er om heen. Het detail waarin gewerkt is bij de bouw er van is onvoorstelbaar. Later upload ik nog foto´s, maar dat lukt op dit middeleeuwse computerapparaat niet.

We hadden nog het plan om naar beroemde grotten van Sacremonte te gaan, maar dat werd allemaal te kostbaar dus hebben we ons tevreden moeten stellen met stokbrood op het dakterras in de zon. Niet alles kan ten slotte meezitten en het leven is heel zwaar als reiziger! Mijn argentijnse kamergenote is vandaag vertrokken naar Cordoba en ik vertrek morgen naar Sevilla, met de bus.

Groetjes,

Damion

Reacties

Reacties

Joey

Hoe heb je die bus eigenlijk geregeld? OV?

Damion

Dankzij mijn jarenlange ervaring en intensieve speurwerk...
Er zijn hier heel voordelige bussen die over grote afstanden rijden, wat in principe ideaal is omdat je dan ook nog wat van het landschap om je heen ziet.

carina tap

Wat een geluk dat je alhambra in kon, het was toch moeilijk om aan kaartjes te komen?ik ben erg benieuwd naar je (aziatische?!) fotoreportage!
liefs en geniet van de reis morgen-> het is een flinke rit!

helma verviers

ha damion,
wat leuk om zo je reis een beetje mee te kunnen maken. granada beviel dus ook goed en over sevilla hoor ik altijd goeie verhalen. Heerlijk, en ik sta hier intussen mijn huisje te poetsen; het is niet eerlijk verdeeld in de wereld!!! Veel plezier; ja , met de bus zie je natuurlijk een hoop van het land. zie ook weer uit naar je foto's. liefs, helma

pap

Hallo Daamp, fijn dat je reis naar wens verloopt. Dan is het nog eenvoudiger genieten geblazen. Je verhaal over Granada is leuk geschreven en geeft een goeie impressie.
Is het onderweg (met bus) ook beetje moeite waard?
Ga je ook nog naar Cordoba omdat je kamergenote daar al heen ging heen.

Even wat van hier: behalve shitweer mag tante Femia mogelijk paar uur op verlof met of rond verjaardag opa van a.s. maandag. Zelf gister zomaar naar concert in n.b. CUIJK geweest, zangeres Clannad (Iers zoals misschien bekend). Prachtig,mooi geluid,hebben genoten dus.

Ik wens je mooie en goede trip naar Sevilla, geniet ze en pas goed op jezelf (vanavond El Classico).
Veel liefs,

pap

Damion

Leuk dat je meeleest Helma! Ik probeer vanmiddag foto´s van de Alhambra te posten, ik denk dat je het echt geweldig zou vinden!

@LePap
De opbouw van de tekst is niet geheel in chronologische volgorde waardoor fabel en sujet niet gelijk aan elkaar zijn. Ook is de vertelde tijd langer dan de verteltijd. Fijn dathet dan degoede kant op lijkt te gaan met tante femia en verder ga ik niet naar Cordoba, maar vanavond ga ik lekker met Tapas naar El Classico kijken. Het grappige was dat in Malaga iedereen tegen Real Madrid was, toen zij tegen Bayern speelden en iedereen in Granada fanatiek vóór Barçca was toen ze tegen Chelsea moesten.

opa en oma

Lieve Damion, wat fijn om te lezen en zien dat je het zo goed maakt en volop geniet. Neem er morgen maar een op de verjaardag, dat doen wij ook.
Tante Femia mocht vandaag een paar uur uit ziekenhuis met verlof.

Heel veel liefs, opa oma en tante Femia

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!